Kinbaku (緊 縛) "sıkı bağlanma" anlamına gelen Japonca kelimedir. Kinbaku-bi (緊 縛 美) ise "güzel sıkı bağlama" anlamına gelir. Kinbaku, bir insanı basit ama görsel olarak karmaşık modeller kullanarak, genellikle birkaç ince ip kullanarak bağlayan Japon bağlama / esaret sanatıdır (genellikle jüt, kenevir veya keten ve genellikle 6 mm çapında, fakat bazen 4mm ve 7 - 8 m uzunluğunda). Japonlarda, doğal lif ipi asanawa (麻 縄) olarak bilinir. Japonca kelime dağarcığı kenevir ve jüt arasında bir ayrım yapmaz. Shibari kelimesi, Batı'da, esaret sanatı Kinbaku'yu tanımlamak için 1990'ların başlarında kullanıma girdi. Shibari (縛 り), kelimenin tam anlamıyla "dekoratif olarak bağlamak" anlamına gelen Japonca bir kelimedir.
Shibari ve kinbaku arasında, hangisinin diğerinden daha uygun olup olmadığı hakkında çok fazla tartışma var. Bu terimleri ayırt etmek isteyen batılılar shibari kelimesini daha görsel, dekoratif ve erotik olmasına atıfta bulunmak için kullanırken, kinbaku bir bütün olarak sanatsal, esaret odaklı, duygusal pratiğe atıfta bulunur.
Kinbaku ve Shibari Kökenleri
Geleneksel görüş şudur ki 'shibari' terimi Japonca kelime hazinesinin batılılar tarafından yerinde olmayan ve kötüye kullanımıdır. Sözcük, Japonca'da, geleneksel olarak esaret bağlamında / anlamında kullanılmadığını gösterir. Birçok özel bağın/düğümün isimleri arasında 'shibari' bulunur, ancak bu şekilde tüm aktiviteyi ve pratiği (Diamond Diamonds 've' Portuguese Bowline Knots ') olduğu gibi adlandırmak geleneksel değildir. Bunun yerine, Kinbaku geleneksel Japon esaret ve S&M çevrelerinde sanatsal ya da erotik bağlama için tercih edilen terimdir.
Bu bakış kelimenin gerçekten kitaplarda, süreli yayınlarda ve Japoncada halat esaretinin tartışılmasında kullanılan yöntemle çelişmektedir. Daha da geleneksel bir görüş şudur: shibari Japonya'da erotik esaret için kullanılan ve kinbaku terimi ile pratik olarak birbiriyle değiştirilebilir bir terimdir. Itoh Seiu (genel olarak çağdaş Japon ipi esaretinin ustalarından biri olarak kabul edilir), 1950'lerden günümüze kadar, bir çok iyi bilinen Japon bakusu gibi, 1950'lerde bu terimi kullandı.
Nureki Chimuo, Yukimura Haruki, Akechi Denki, Ryuuji Takeda, Tsujimura Takeshi, Arisue Go, Randa Mai, Osada Steve, Miura Takumi, Nagaike Takeshi ve Minomura Kou (ve diğerleri). Nurkei Chimuo'nun 1980'lerin video serilerinden biri, Shibari'ye Giriş başlığını taşır. Bazı iddialar bunun bir şekilde gizlenmiş bir tanımlama olduğunu ve shibari'nin giderek artan bir şekilde Batı'dan Japonya'ya ithal edildiğini ifade eder. Çoğu Japon kinbakushi, küresel anlamda yaygın olarak kullanıldığı için shibari terimine itiraz etmemektedir.
Ben kendi adıma "Kinbaku" terimini tercih ediyorum. Basit ve anlamlı düğümlerle geleneksel ve belki de fazlaca fundamentalist olabilirim. Fakat bu tüm S&M geleneğinde olduğu gibi bir tercih meselesidir.
Bağlanmış, esaret altındaki kişinin pozisyonunun estetiği önemlidir: özellikle Japon esaretleri, özel katas (formlar) ve estetik kuralların kullanımıyla ayırt edilir. Bazen asimetrik ve genellikle kasıtlı olarak rahatsız edici pozisyonlar kullanılır. Japon bağlama sanatında ipi kullanımı ve uygulanma şekli önemlidir. Batı stillerinde kullanılan erotik ve görsel desenlerden ziyade düğümlerin ve ipin nawashi'nin bir uzantısı olması, bağlayan ile bağlanan arasındaki iletişimi aktarması geleneksel bir bakıştır.
Buradan tarihçeye ulaşabilirsiniz > http://bdsmkulturu.com/bondage-shibari-tarihcesi/